Velkommen

Velkommen til Hyldeblomsten.

Inden barnet starter i Hyldeblomsten, har vi haft et opstartsmøde, hvor vi har snakket om hvad barnet særligt kan lide at lege med, så vi kan forberede en hyggelig modtagelse.

Hvert barn i Hyldeblomsten får tilknyttet sin egen primærpædagog, men alle pædagoger i Hyldeblomsten har kontakt med og er ansvarlig for barnet. Vi deltager alle i tilrettelæggelse og opfølgning af barnets hverdag og stimulering.

Kontaktpædagogen deltager i møder med jer forældre og har kontakten til psykolog, tale/hørelærer, m.v.

Når jeres barn skal starte i Hyldeblomsten, vil kontaktpædagogen sammen med jer aftale, hvordan indkøringen i børnehaven skal foregå. Vi tager udgangspunkt i jeres barns behov, så det bliver en god start.

De pædagogiske principper i Hyldeblomsten bygger på et helhedssyn, hvor der tages udgangspunkt i barnets kompetencer og potentialer med den nærmeste udviklingszone for øje og hvor arbejdet med børnene foregår i tæt samarbejde med forældrene.

Hverdagen gøres tydelig og genkendelig ved, at hvert barn får sin egen tavle, hvor dagens gang vises med billeder eller symboler

Vi lægger vægt på legens betydning for børns udvikling og læring, ved strukturerede lege og lege, hvor den voksne følger barnet.
Vi prioriterer barnets sproglige, motoriske og sociale udvikling højt.

Vi sikrer, at alle børn får optimale udviklingsmuligheder ved at tilbyde et lille trygt og overskueligt miljø, der giver barnet lyst til at eksperimentere, undersøge, indhente viden og erfaringer fra omverdenen.