Vores børnesyn

Vi arbejder på at skabe en tryg og udviklende hverdag for børnene, hvor vi tager udgangspunkt i barnets nærmeste udviklingszone samt lærer det at være en naturlig del af fællesskabet. I vores pædagogiske praksis tilstræber vi at have:

• En anerkendende tilgang til barnet. Vi er nærværende og møder barnet, hvor det er.
  • Et ressourcesyn, hvor vi har fokus på barnets styrkesider og bruger dem i udviklingen af barnets svagere sider samt at være inkluderende, hvor vi forebygger, at barnet kommer i en udsat position
  • Et læringssyn, hvor vi arbejder med den styrkede læreplan, hvor fokus er på trivsel, udvikling, læring og dannelse.

Vi arbejder ud fra følgende kerneopgave:
    Vi skal gennem samskabende relationer skabe de bedst mulige rammer for et godt og udviklende børneliv.